Wednesday, March 07, 2007

ریشه یابی مشکلات

بنده با راه اندازی این وبلاگ چندین هدف را دنبال می کردم البته تا کنون درصد کمی از این اهدافم براورده شده است وهدف های والاتری را دنبال می کنم.
یکی از مهمترین اهدافم در این راه مطرح نمودن مشکلات این منطقه بود تا روزنه ای باشد جهت برطرف نمودن مشکلات.
دومین هدفم که شرط اصلی برطرف نمودن مشکلات می باشد جمع اوری افراد دلسوخته ومتخصص این منطقه که دراقصی نقاط این دنیا می باشد ودر رشته های مختلف تخصص دارند وکمک گرفتن از این افراد برای حل مشکلات این منطقه.
دیگری شناساندن بلده نور جهت جذب گردشگر.
البته بنده درزمینه خاصی تخصص ندارم ولی در خودمی بینم که با راهنمایی های شما دلسوختگان این منطقه که قصد کمک دارید، بتوانم قدمی کوچک برای پیشرفت این منطقه بردارم.
در مورد شهر بلده خیلی دوست داشتم در این مدت چهار سال خیلی از کارهای دردست اقدام زیر بنای واصولی انجام گیرد واین کارها درچارچوب یک برنامه ریزی حساب شده ومدون اگر انجام می پذیرفت بطبع دراینده مشکلات سرراهمان کمترمی گشت.
البته باید مشکلات سر راه را به عقیده دوست عزیزم اقای جمشیدی دسته بندی نمود تا بتوان بران زودتر فائق شویم.
مهمترین مشکل این منطقه مهاجرت فراوان افراد بعلت نبود شغل می باشد که انشالله با احداث جاده تهران –بلده این مشکل را تا حدودی می توان حل نمود ولی باید بدانیم که این طرح حتی در خوش بینانه ترین حالت تا پنج سال دیگر افتتاح می گرددودر طول این چند سال خانواده های زیادی ازاین منطقه بسوی شهرها مهاجرت نموده اند وافرادی که به شهرها رفتند بدلایل مختلف حاضر به برگشت به منطقه نمی باشند وبنابراین با کمبود نیروی انسانی بومی در اینده مواجه خواهیم شد .
اولین دلیل: این افراد به محل جدید عادت می کنند با توجه به اینکه ازامکانات بهتری نیز نسبت به محل زندگی اولیه خود برخوردار می شوند واگر خودشان خواهان برگشت باشند فرزندانشان حاضر به برگشت نمی باشندچون هیچ گونه امکانات رفاهی وتفریحی در این منطقه وجود ندارد.(البته بغیرازامکانات طبیعی
دومین مسئله ای که افراد حاضر به برگشت نیستند این می باشد که حتی اگر درشرایط سخت تراز قبل قرارگیرند بخاطر اینکه در میان دوستان واشنایان سرافکنده نباشند حاضر به برگشت نیستند بنابراین باید هرچه زود تر جلوی مهاجرت گرفته شود که متاسفانه تبدیل به مد در میان خانواده ها شده وحتی افرادی که از لحاظ مالی دست شان به دهنشان میرسد بدلایل واهی از این منطقه کوچ می کنند.این مطلب را بگویم که فکر رفتن ازاین منطقه در ذهن تک تک افراد بلا استثناخطورمی کند وفکرمی کنند که اگر دیر بجنبنداز قافله عقب خواهند افتاد . بنابراین درریشه یابی مشکلات باید فکری بحال مهاجرت فله ای ساکنین این منطقه باشیم.
ادامه دارد

1 Comments:

At 8:49 AM, Anonymous Anonymous said...

البته از جنبه هاي مثبت مهاجرت نيز نبايد غافل شد وقتي كسي مهاجرت كرد و به جايي رسيد خيلي بهتر از هركسي ميتاند به موطن خود كمك كند .درست است، مهاجرت باعث ركود منطقه خواهد شد ولي از نگاه ديگر ميتواند داراي اثرات مثبتي نيز باشد چرا اين جنبه ها را نميبينيد؟بلده فعلاً دوره ركود خود را سپري ميكند.طبيعي هم هست كه داراي شرايط كنوني باشد.100 سال پيش به عللي از جمله در مسير پايتخت به شمال بودن داراي رونق بود ، حالا نيست بايد صبر كرد تا شرايط تغيير كند. با يك سري اقدامات گذرا و بي بنيان نمي توان كار خاصي انجام داد( دماسني دم ،دم نوونه) بايد منتظر تغيير شرايط بود كه به شكر خدا جاده ميتواند يكي از اين عوامل باشد.البته به شرطي كه آن هم اصولي باشد كه با شرايط كنوني فكر نمي كنم مگر.....

 

Post a Comment

<< Home