Friday, February 23, 2007

مسایل مربوط به محرم امسال- 2

هر چند که ماه محرم را پشت سر گذاشته و درماه صفرقرار داریم ،اما بدلیل ثبت خاطرات این ایام نوشتن اتفاقات محرم خالی از لطف نمی باشد و انشالله مطلب شماره 3 محرم در بلده نور را بعدا در این وبلاگ منتشر می کنم.
مطلب اول اینکه شهر دار بلده نور به شکرانه موفقیت خود در امر ابادانی شهر بلده نور!!!، مراسم سفره ابولفضل در تکیه بازار بلده بر گزار کردکه حاشیه های جالبی داشت.
البته گذاشتن سفره ابولفضل کار بسیار خوب وخداپسندانه می باشد که اقای شهردار بر حسب نیتی که داشتند این مطلب را بجا اوردند.ولی مطرح نمودن نیت توسط بانی، به نظر من کار خوبی نبود.همچنان که بازتاب های بسیاری به همراه داشت.
شب قبل ازاین موضوع متن برروی کاغذ می رود ولی هیچکدام از مداحان ومجریان ،در تکیه جهت اعلام عموم ان را عنوان نکردند وهمگی خواستار تعقیر متن شده بودند. چون موضوع متن کمی مشکوک به نظر می رسید.به هر ترتیب این متن توسط یک نفر به اطلاع عموم رسید.ومردم نیز فردای ان روزبه احترام نام ابولفضل (ع)دراین مراسم شرکت کردند .
بهر ترتیب استفاده نمودن ازنام واعتبارائمه در کارهای شخصی وعمومی کار درستی به نظر نمی رسد .
اتفاق دیگرایام محرم امسال، فوت مرحومه مغفوره سیده زهراحسینی همسرمرحوم یحیی خلیلی بودکه که عزاداران بعد ازظهرعاشورا با همان لباس سیاه وحال وهوای عزاداری پیکر این مرحومه را تشیع وبه خاک سپردند.
اعضای هیت محبان العباس (ع) نیز طبق سنوات گذشته یک روز بعد ازعاشورا با سه اتوبوسی که حامل زائر بود به مدت یک هفته به مشهد مقدس عزیمت نمودند. زیارتشان قبول.

1 Comments:

At 6:42 PM, Anonymous Anonymous said...

ازاينكه اتفاقات محرم را به خوبي به اطلاع خوا نندگان اين وبلاگ ميزسانيد ممنونم.

 

Post a Comment

<< Home