Saturday, February 24, 2007

دربلده نورهمانند دیگر محیط های شهری کوچک بعلت اینکه اکثر شهروندان به نوعی با یکدیگروابسته وفامیل هستند درمراسماتی که جنبه عمومی دارد بسیار با شکوه وپر شور برگزار می گردد.
بعنوان مثال دیروزجمعه از اول صبح تا اواسط شب مردم درگیر مسایل این چنینی بودند .
دراوایل صبح آقای ذکریا بازداررا جهت اینکه ایشان به کربلا مشرف می شدند تا انتهای بلده نور بدرقه نمودند.
معمولا این چنین است که هر زائری که قصد مسافرت دارد حال چه مکه یا کربلا ، جمعیت زیادی این فرد یا افراد را از تکایا یا منزلشان تا انتهای شهر بدرقه می کنند.
چند سال پیش که راه کربلای معلا بعداز چند سال بسته بودن، البته بصورت قاچاقی بازشده بود مردم تا مدتها برای افرادی که قصد مسافرت داشتند یا به استقبال شان می رفتند یا بدرقه شان می کردنند واین مسئله تا مدتها ادامه داشت. ولی ان زمان خوشبختانه زائرین به صورت دسته جمعی به زیارت عتبات عالیات می رفتند.
دیروزمردم درمراسم سوم همسراقای حسن کیانی نیز شرکت نمودند و بلا فاصله بعد ازمراسم ختم ،مراسم استقبال ازهیئت فاطمیون را نیز انجام دادند.
اعضای هیت فاطمیون بعداز سفر6روزه خود به مشهد مقدس، دیروز به بلده نور بازگشتند.
مردم نیز به استقبال شان رفته وتا تکیه بازارهمراهیشان نمودند وبعد ازصرف عصرانه به خانه هایشان رفتند.
چون بازگشت این هیت مصادف می شد با شهادت حضرت رقیه (س) طبق برنامه ریزی های که از قبل شد بهمین مناسبت مراسم عزاداری نیز در شب ،درتکیه بازار بر گزار شد وهمه مردم بر سر سفره دختر سه ساله امام حسین (ع) بصرف شام مهمان بودند.

3 Comments:

At 12:50 PM, Anonymous Anonymous said...

نويسنده: محمدرضايکشنبه 26 آذر1385 ساعت: 13:9ایکاش اگر کسی اطلاعاتی از جاده جدید تهران به بلده از سمت پلور یا گرمابدر دارد ،آنرا از لحاظ 1-میزان پیشرفت کار 2- مسافت بین دو شهر 3- به صلاح یا غیر صلاح بودن طرح (مزایا و معایب)4-راههای جلوگیری از معایب (احتمالا ضررهای محیط زیستی) و ... بیان میداشت تا اولا مشخص شود برای چنین طرحی تا کنون چه هزینه های گزافی پرداخت شده و ثانیا قرار نیست با بیان یک کلام {ضرر به محیط زیست} دایما دنبال جلوگیری از طرحهای آبادانی شویم آیا در تمام دنیا به این بهانه ،جلوی احداث جاده ها را گرفته اند یا با ارایه راهکارهای قانونمند مانع تعرض زمین خواران و ... شده اند اگر اینگونه که برخی مدعیان حفاظت از محیط زیست هستند بخواهیم عمل نماییم ،بهتر است از هم اکنون جاده های هراز-چالوس-فیروزکوه-قزوین -و.... مسدود نماییم و از این پس نه با خودرو و نه با هواپیما و نه با قطار مسافرت ننماییم و برای جلوگیری از عوارض زیست محیطی با اسب و قاطر سفر کنیم آقایان عزیز شما اگر واقعا ادعای صحیح دارید ، خواهشا ابتدا راهکار فرار از این وضعیت بغرنج شهر تهران را که هر روز جان انسانها بیشماری را در خطر قرار داده ارایه فرمایید عدم توسعه جاده ای به بهانه زیان به محیط زیست ،فقط ژست گرفتن احساسی میباشد البته بنده اعتقاد به رعایت جوانب امر از قبیل حفظ املاک ملی و عدم تعرض انسانها به این املاک دارم ولی با دیدگاههای تند و غیر منطقی برخی از افراد مشکل دارم

 
At 10:32 PM, Blogger به سایت بلده نور خوش آمدید said...

اقای محمد رضای عزیزودیگر دوستانی که در مورد احداث جاده تهران –بلده در این مدت نظرات خودتان بیان نمودهاید : باید بعرض برسانم ظاهرا یکی از مهمترین موانع احداث این جاده که مساله زیست محیطی بود برطرف گشته وهمان گونه که در یکی ازمطالب گذشته خود عنوان نمودم از زبان خانم جوادی، بلند پایه ترین مقام در سازمان محیط زیست کشور، که در برنامه گفتگوی خبری شبکه دوم سیما شرکت داشتند اعلام عمومی گردید که احداث جاده تهران -بلده از لحاظ محیط زیست بلا مانع می باشد ولی باید استاندارد های زیست محیطی طرح اجرا گردد.
در ادامه نوشته ای خودتان صرف هزینه های گزاف را مطرح نمودید که راستش را بخواهد برای بنده نیتتان اشکار نشد و بفرمایید منظورازهزینه های گزاف چیست؟
در مورد پیشرفت کار باید بعرض برسانم که از سمت بلده نوریعنی روستای یالرود درحدود شش کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته که چهار کیلومتر ان اماده اسفالت می باشد واگر اجازه بدهید اطلاعات دقیق تردر مورد این جاده را بعد ار دریافت ان از مجری طرح یعنی شرکت رادیس در این وبلاگ منتشر کنم. باتشکر فراوان عباس عماد 5/12/1385

 
At 1:25 PM, Anonymous Anonymous said...

جناب آقای عماد عزیز من تاکنون چند باری را به شهر بسیار بسیار زیبا و دوست داشتنی شما سفر نموده ام و خیلی تمایل ذارم که این سفرها در اینده نیز تکرار شود ولی با توجه به بعد مسافت زیاد گاها دچار مشکل میشوم لذا علاقه دارم تا با گشودن راه تهران به بلده بتوانم این رفت و امدها را بیشتر نمایم اینکه نیت من از گفتن هزینه های گزاف چه بوده ،همین بس که اگر فرض بگیریم برای احداث این جاده تا کنون ده میلیارد تومان هزینه گردیده که البته بیشتر بوده ، ایا صحیح است که افرادی بیایند و ادعای جلوگیری نمودن کار را بنمایند . مگر این بودجه را که در حقیقت بیت المال است،پیدا کرده ایم که با نظر عده ای جلوی کار را بگیریم . بهر حال بهتر است بجای جلوگیری از کار ، آقایان دوستدار محیط زیست بدنبال راه کاری برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز در محدوده این مناطق حفاظت شده و همچنین راهی برای کمتر شدن آسیبهای محیطی باشند چرا که جلوی پیشرفت را نمیتوانند بگیرند همانگونه که آمریکا نمیتواند جلوی پیشرفت هسته ای ما را به بهانه های مختلف بگیرد . ضمنا از اینکه فرمودید اطلاعات کاملتری از جاده را به اطلاع ما خواهید رساند کمال تشکر را دارم

 

Post a Comment

<< Home