Sunday, January 07, 2007

پنج برابر تعداد درختان تخریب شده آزاد راه تهران- شمال درختکاری می شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضرورتی برای رد شدن جاده از داخل پارک ملی لار نمی بینم.دکتر فاطمه واعظ جوادی- برادر زاده ایت الله جوادی آملی -معاون رییس جمهور در حاشیه افتتاح نرم افزار مدیریت اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مصوبه اخیر دولت در استان مازندران گفت:قرار نبود از داخل پارک ملی لار جاده عبور کند ومصوبه اخیر به معنای اقدام بدون مطالعه نبوده است.وی افزود :بحث اصلی این بود که مطالعه ای انجام ومسیر وراهکار ها مشخص شود.
رییس سازمان محیط زیست با اشاره به ارسال نامه برای رییس جمهوری مبنی بر حفاظت شده بودن پارک ملی لار گفت: در جلسه اخیر هیات دولت مقرر شده کلیه هزینه های جاده سازی در منطقه لار بر تعریض وبهسازی جاده هراز گذاشته شود،چرا که جاده هراز مستقیما به داخل استان منتهی می شود واین در حالیست که لار در ارتفاع چهار هزار متری قرار دارد.
وی در خصوص آزاد راه تهران- شمال گفت: مقرر شده پنج برابر تعداد درختان تخریب شده در این مسیر درخت کاشته شود که بدین منظور تیم کارشناسی در حال بررسی موضوع است.وی با اشاره به این که احداث ازاد راه تهران-شمال پروژه ای ملی است، گفت:پیشنهاد کرده ایم بندی برای احیای زیست بومها نیز در سطح ملی برای این پروژه دیده شود. شماره 80 طلای سبز

2 Comments:

At 11:56 PM, Anonymous Anonymous said...

با سلام
این است نمونه آنچه که من از آن بعنوان تصمیمات احساسی و بدون کار کارشناسی در پدیده جدید سفرهای استانی رئیس جمهور یاد می کنم . آقای رئیس جمهور در جمع مردم نقاط مختلف هیجانی و احساسی شده و تصمیم به انجام برخی از کارهای اداری و اجرائی می گیرند که یکی از نمونه های آن تاسیس جاده ای بین گرمابدر و بلده می باشد . ولی همکاران مخالف ایشان در دولت موضوع را طرز دیگری جلوه داده تا از تخریب احتمالی چهره دولت بدلیل اتخاذ اینگونه تصمیمات غیر کارسناسی جلوگیری نمایند .
تو خود حدیث مفصل
بخوان از این مجمل
با عرض پوزش ./ قول دادم که سیاسی ننویسم ولی واقعا در برخی از موارد انسان ناچار به بیان مسائل مبتلا به جامعه ایران می شود که ممکن است این به مذاق عده ای ناخوشایند باشد .
الله اعلم

 
At 1:31 PM, Blogger به سایت بلده نور خوش آمدید said...

البته ما اميدواريم ومطمئن هستيم اين جاده كه اكنون نزديك به سه دهه از به تاخيرانداختن ان مي گذرد با تلاش وپيگري هاي رئيس جمهور محترم وهمكارانشان در دولت نهم با در نظر گرفتن مسايل زيست محيطي افتتاح گردد.وبرگ زريني براي اين دولت خدمت گذار در كارنامه شان درج گردد.و اكنون كليد پيشرفت وتوسعه اين منطقه محروم در دستان اقاي احمدي ن‍ژاد رييس جمهور مان قرار دارد.طبق صحبت هاي ايشان در جمع مردم شهرستان نور كه براي اينكه بلده نورآباد گردد اين جاده را احداث مي نماييم. انشالله

 

Post a Comment

<< Home