Tuesday, January 02, 2007

توسعه شهربلده نور

چند روز قبل دراقدامی تقریبا غافلگیر کننده ،طرح جمع آوری زباله از روستای زرین کمر-اولین روستا قبل از بلده نور- توسط شهردار بلده نور به کارگران شهر داری ابلاغ شد. یعنی از این به بعد شهرداری بلده نور باید خدمات شهری خود را به این روستا هم گسترش دهد. ودر آینده این روستا جز محدوده شهری بلده نور قرار گیرد.
از این که اقدام را تقریبا غافلگیر کننده عنوان نمودم بخاطر این بود که جزئیات این طرح در گذشته نیزبررسی شد ولی به تصویب نهای نرسیده بود. حال این سوال مطرح میشود که چرا این طرح در فصل زمستان که فعالیت های شهری تقریبا به صفر میرسد اجرایی شده .
در محافل غیر رسمی گفته میشود که این طرح جز بازتاب های بعداز انتخابات میباشد یعنی اینکه چون نفرپنجم انتخاب شده در شورای شهر بلده نورازلحاظ تفکری با یک گروه، اصطکاک های ازقبل داشت، بهمین خاطر قرارشد نفر اول شورای روستای زرین کمر با نفر پنجم شورای بلده نور جابجا شود .وبا این روش تقریبا قانونی یک تعادل نیرودرشورای شهر بلده نور بر قرار گردد. چون مشابه این مورد در دوره قبل شورا ها درایزد شهر نورنیز اتفاق افتاده بود، بنابراین این گونه به نظر می رسید که طراحان این قضیه با تعسی گرفتن از این طرح ،چنین هدفی را پیگری می کردند.
.حال از صحت وسقم این اظهار نظرها محلی که بگذریم.از لحاظ منطقی نیز این طرح که روستای زرین کمر به بلده نور متصل گردد امکان پذیر نمیباشد چون فاصله این دو مکان را صخره های غول پیکری را تشکیل داده که فقط میتوان با اجرای طرح مترو موفق به این ارتباط شد
از طرفی دیگر چون شهرداری بلده نور یک نهاد نو پا می باشد وهنوز در خدمات رسانی به شهروندان دچار مشکلات زیادی است یعنی ما از لحاظ توسعه شهری به حد مطلوب نرسیده ایم که بتوانییم با این امکانات کم وکمی نیروی انسانی به این روستای هم جوارنیزخدمات شهری ارایه نمایم.زمانی که شهر بلده نورازهمه لحاظ توسعه یافت وکمبود مکان در ساخت ساز احساس شد فقط شهر را به سمت بالا –بسمت روستای کلیک ویوش - می توان توسعه داد.چون موانع جغرافیایی وجود ندارد. انشالله اجرا کنندگان این طرح فقط توسعه شهری وجذب امکانات بیشتر مد نظر شان باشد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home