Thursday, December 21, 2006

توسعه ورزش های قابل اجرا

همه شما به ارزش وفواید ورزش کردن به خوبی واقف هستید..وبه اندازه کافی در تمامی رسانه ها اطلاع رسانی لازم در این زمینه میشود..وهمگی بر ضرورت آن واقف هستیم. ومیدانیم جامعه ای که درآن ورزش رونقی نداشته باشد مانند کالبدی است که روح در آن نباشد. وبنابراین شادابی از روی جوانان رخت خواهد بست.که عامل اصلی شیوع مواد مخدردرمیان جوانان خواهد بود.
در گذشته ای نه چندان دوردرهمین بلده نورکه درآن ورزش رونق خاصی ندارد ،جوانان زیادی در بسیاری از رشته ها فعایت داشتند. رشته های والیبال ، تنیس روی میز، پرورش اندام،فوتبال ، دو ومیدانی وغیره .واین مطلب را نمی توان کتمان کرد که چه مسابقات پرشوری حتی در سرد ترین فصل سال درهوای آزاد توسط جوانان دهه 70و60 انجام می گرفت.متاسفانه در اثرمهاجرت جوانان، ونداشتن توجه کافی برامر توسعه ورزش ، ورزش به خانه ها از نوع پلی استیشن ها وبازی های کامپیوتری کشیده شده است .البته این معضل در سطح کلان مملکتی کما بیش مشاهده میشود.ولی بسته به شرایط منطقه و وجود استعداد های آن منطقه ، ورزش در این مناطق رونق دارد.حال نمی گوییم درهمه زمینه های ورزشی در این شهر فعال باشیم که این کمی دور از واقیعت میباشد بلکه با توجه به استعداد های جوانان هر منطقه درامرورزش می توان فعالیت نمود.بطور مثال در بخش ورزش کشتی نمی توان سرمایه گذاری نمود که نه پیشینه ای در این زمینه وجود دارد نه پشتوانه های لازم .البته شاید بدون استعداد دراین زمینه نباشیم ولی سرمایه گذاری در این زمینه در بلند مدت جوابگو خواهد بود . بنا براین ما با توجه به سابقه وحضور بعضی ازورزش ها درشهر بلده نور وفعال بودن اکثریت جوانان دراین بخشها می توانیم سرمایه گذاری نماییم. درورزش های فوتبال وپروش اندام نه تنها استعداد های لازم در میان جوانان وجود دارد بلکه تجربه های لازم درتوسعه این ورزشها در میان افراد دیده میشود.بنابراین، با توسعه این ورزشها ، نه تنها باعث شادابی جوانان ومردم گشته ایم بلکه با کمی سرمایه گذاری در این بخش ها با توجه به وجود استعداد های لازم ،در سطح منطقه وبالاتر حرفی برای گفتنن در مسابقات رسمی خواهیم داشت.
از ورزشها قابل توسعه ،ورزشهای بومی ومحلی می باشد. ولی متاسفانه این نوع ورزشها جایگاه خود را دربین ما از دست داده است،ولی می توانیم این نوع فعالیت ها را برای افرادی که در ورزشها ی فوق یا به اصطلاح،مدرن تر، استعداد ندارند، رونق دهیم .در نگاه اول شاید این مساله خنده دار باشد که ما دوباره به بازی های سنتی خود بر گردیم . باید توجه داشت که یکی از مهمترین گزینه ها در جذب گردشگر در بسیاری از شهر ها همین ورزشهای بومی میباشد .که در رسانه ها از ان با خبر هستیم.با توسعه این ورزشها ورونق آن در فصل های پر جمعیت واجرای جشنواره ی ورزشهای بومی، جذب گردشگر نمود. با توجه به اینکه ما از دیگر گزینه ها در زمینه گردشگری کمبودی نداریم واثار تاریخی زیادی در بلده نور وجود دارد ،توسعه ورزشهای بومی در کنار این جاذبه ها گردشگری، برای گردشگران دلچسب خواهد بود.
توسعه ورزش کوهنوردی که همه ساله شاهد کوهنوردان زیادی در شهربلده نور هستیم و احداث جایگاه مناسب برای این ورزشکاران وسرویس دهی به آنها که بنوعی گردشگر بحساب می ایند، وکسب تجربه ازانها در زمینه ورزش کوهنوردی ،و توسعه ونهادینه کردن این ورزش در بین جوانان وبزرگسالان بنوعی در رونق دادن ورزش هایی که از استعداد ها وزمینه های لازم برخوردار هستیم ،فعالیت نموده ایم.
واین مطلب دور از واقیعت نیست که ما با جذب سرمایه در بخش خصوصی در ورزش اسکی هم فعالیتی داشته باشیم.با توجه به اینکه از نعمت بارش برف در این شهر برخوردار هستیم. بنابراین حتی در فصل سرما وبیکاری،هم میتوان ورزش نمود وهم ازدرآمد ثابتی همانند فصل تابستان ،ازطریق جذب گردشگر، برخوردار شد.
ودر صورت اجرای این طرح ها ،شاهد شهری توسعه یافته در بسیاری از زمینه ها خواهیم بود.
به امید آباد شدن ورونق بلده نور در همه زمینه ها

0 Comments:

Post a Comment

<< Home