Friday, October 27, 2006

تعطیلات 4روزه عید فطر فرصتی شد که با دوستانی که به بلده مسافرت کردند با انها تجدید خاطره ای داشته باشیم.دوستانی مانند اقای دکتر زارع که همیشه با بار علمی زیاد ومطالب به روزی که بهمراه دارند استفاده های زیادی از ایشان خواهم نمود.بالاخره اسامی شرکت کننده در انتخابات شورا های شهر بلده مشخص گردیید واسامی نهایی بعد از تعیین صلاحیت توسط مسولان ذیربط در تاریخ 13 اذز ماه اعلام می شود وانتخابات هم که خودتان مطلع هستید در 24 اذر برگزار میگردد. با توجه به اینکه قانون داشتن مدرک دیپلم برای شورا های شهر الزامی گردید، شور اهای شهر بلده دچار دگردیسی خواهد گشت و کاملا متفات با شوراهای دوره های قبل خواهد بود.شرکت نیروهای جوان که میانگین سن انها در حدود 35 سال می باشد مبیین این مطلب می باشد .همین سن کم افراد شرکت کننده، در بعضی از افراد این شبه را بوجود اورده که ایا این افراد توانایی برای پیشبرد مسایل و حل مشکلات شهر را دارند یا میتوانند در مواقع حساس تصمیمات مهم رااتخاذ نمایند. البته حق با همین افراد هم می باشد که نگران این مسله باشند ،شورایی که در ذهن این افراد میباشد افرادی هستند که در گذشته نچندان دور در تمامی مسایل یک شهر یا بخش دخالت مستقیم داشتند مانند ریش سفیدیی برای حل دعوا هایی خانوادگی ومحلی ، انجام مراسمات مذهبی وخیلی از مسایل ریز ودرشت دیگر که به شورا حالت کدخدا منشی نگاه میکردنند.که این ویژگی ها شاید در این اسامی وجود نداشته باشد چون هم سن شان برای حل دعوا دو طرف کفایت نمکند وهم تجربه این مسایل را ندارند.در صورتی که خیلی از مسالی که شورا ها در گذشته انجام میدادند اکنون به نهاد های دیگر محول گشته است.مانند تشکیل شورای حل اختلاف ،نشکیل هیئت امنای مراسمات مذهبی که بار زیادی از دوش شورا ها برداشته است.باین ترتیب دادن فرصت به جوان ها در تصمیم گیریها با توجه به خللاق بودن شان و داشتن فکر های نودر نحوه اداره نمودن مسایل شهری نمی تواند نگرانی برای بعضی شهر وندان ایجاد نماید البته استفاده نمودن از تجربیات افراد مسن هیچگاه طرد نخواهد شد.که بی خضر سفر کردن دشوار است. فرصت دادن به این افراد از جهاتی بسیار مفید میباشد چون در اینده نزدیک افرادی با تجربه خواهند شد که با کمک گرفتن از نیروی جوانی خود بیشتر تاثیر گزار خواهند بود.از بحث مسئله اجتماعی که بگذریم ،وارد شدن به مسایل سیاسی هم طراوات خاص خود رادارد.با تعقیراتی که درفرمانداری وبخشداری های شهرستان نور بوجود امده موازنه قدرت کمی تعقیر کردهاست .اقای محمدی فرماندار اسبق نور که استفای خود را امضا نمودند، اقای دهقان(بخشدار سالیان گذشته بلده نور )بعنوان سرپرست جدید فرمانداری نور انتخاب شدند و به تبع این معاوضه بخشدار چمستان وبخشدار مرکزی نور در یک روز نیز از سمت خود برکنار شدند .البته این تعقییرات با ناراحتی شدید اقای ناطق نوری همراه بود بطوری که در جلسه تودیع فرماندار قبلی از اقای مهندس شفقت استاندار گله داشتند که نباید ازتودیع بخشدار مرکزی در همان جلسه خبر دارمیشدند در محافل غیر رسمی حکایت از این است که مامور ویژه اقای رئیس جمهور در این موازنه قدرت نقش بسزای داشتند وهفته نامه طلای سبز با درج مطلب اخرین فرماندار، مشکلات سر راه امدن رئیس جمهور را به مازندران را هموار اعلام نموده است.
اسامی افراد شرکت کننده درانتخابات شورا ها

1
اکبر احمدیان
دیپلم- کارمند اموزش وپرورش
2
اکبر خادمی
لیسانس-راننده
3
مهدی توکلی
دیپلم-راننده
4
علیرضا سپهری
دیپلم –عضو شورای شهر



5
رضا اسدی
دیپلم-مغاذه دار
6
روح الله عماد
فوق دیپلم-رییس شورای شهر
7
عباس عماد
دیپلم-مغاذه دار
8
محمد ابرهیم مهدوی
دیپلم-مغاذه دار
9
محمد رضا گرجی
دیپلم-کامند اداره پست
10
امیر نقاش
دیپلم- مغاذه دار
البته ازاین که قبلا نیت خود را برای ثبت نام در شورا ها را عنوان نکردم این است که دراین وبلاگ کمتر به مسایل شخصی خود می پردازم وبیشتر به مسایل بلده همان طور که از نامش پیداست خواهم پرداخت.ومطمئن باشید ازاین پایگاه فقط برای بیان افکارم درموردبلده استفاده خواهم نمود.وجنبه تبلیقاتی نخواهد داشت. با تشکر عباس عماد4/8/1385

2 Comments:

At 10:13 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام عباس آقا- امیدوارم موفق باشی. الان هوای بارانی بلده به تهران هم سرایت کرده و در تهران هم می بارد . انشاالله که در مساله شوراها نیز با موفقیت برای توسعه بلده تلاش کنید. ضمنا عکس هم فراموش نشود. اگر برای خودت آپ لود نمی شود، ولی ما می توانیم ببینیم! عکسهای زیبای بلده زیبا را برروی وب بگزار تا ببینیم.
با احترام
مهدی زارع

 
At 1:19 PM, Anonymous Anonymous said...

بسمه تعالی

انتخابات عرصه ظهور و حضور افکار و ایده های جدید و نو می باشد . بر اساس همین دیدگاه بوده که در بسیاری از قوانین مدون دنیا بحث انتخاب متوالی افراد برای یک پست و یا مقام بیش از دو دو طرد شده و محدودیت قانونی برای آن ایجاد گردید که البته در ایران این ضعف قانونی در زمینه انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی وجود دارد . اصل بر این است که پس از حضور نماینده منتخب مردم و ارائه راهکارها و برنامه های خود پس از یک دوره و یا حداکثر دو دوره آن فرد می بایست با فرد جدیدی با افکار جدید و نو جایگزین شده و این مسئولیت را بر عهده گیرد .
متاسفانه سیستم سنتی سالهای گذشته انتخاب اعضا شورای بلده مجالی را برای تفکرات جدید و افراد جوان و نوگرا ایجاد نکرده که آنان نیز بتوانند در این عرصه وارد شده و افکار خود را پیاده نمایند . حال که این محال قانونی ایجاد گردید ، اینجانب ضمن ارزوی توفیق و سلامتی برای کلیه شرکت کنند گان در انتخابات شوراها فرصت را مغتنم دانسته و از همه نامزدان درخواست می کنم که از تنگ نظری و یا ملاحظات دوستانه و رفاقتی فارغ شده و به افق بالاتر و بهتر که همانا حل مشکلات شهری و اجتماعی مردم شریف بلده می باشد فکر کنند و تمام هم و غم خود را در این مسیر معطوف دارند .
با تشکر .

کاظم سلطان احمدی
دارالسلام - تانزانیا

 

Post a Comment

<< Home